شرح وظایف کمیسیون اطلاعرسانی، آمار و انفورماتیک
1- تهیه و طبقهبندی آمار دفاتر ازدواج و طلاق به همراه آدرس و شماره تماس به تفکیک هر استان و اطلاعرسانی به اعضای کانون و مردم
2- تهیه و طبقهبندی آمار از وقایع ثبت شده ازدواج و طلاق به تفکیک هر استان با هماهنگی واحد آمار سازمان ثبت اسناد و احوال
3- فراهم کردن زمینههای لازم اعم از حقیقی یا مجازی جهت اطلاعرسانیهای لازم به اعضای کانون و مردم
4- طراحی مقدمات لازم جهت ایجاد ارتباط سیستمی اعضاء با یکدیگر و کمیسیونهای کانون از طریق اتوماسیون اداری و شبکه
5- مدیریت پایگاه اطلاعرسانی کانون و درج اخبار و اطلاعات با نظر رئیس یا نایب رئیس هیئت مدیره
6- همکاری با اعضای کانون در خصوص ثبت الکترونیکی وقایع ازدواج و طلاق اعم از سختافزاری یا نرمافزاري و ارائه راهکارها و آموزشهای لازم و عنداللزوم تشکیل کارگروه ویژه
7- هماهنگی مستمر با واحد انفورماتیک سازمان ثبت اسناد و ثبت احوال
8- هماهنگی با کمیسیون آموزش جهت تهیه کلاسهای آموزشی مجازی برای اعضای کانون
9- انجام کلیه مراحل اجرایی جهت چاپ و انتشار جزوه، مقاله و عنداللزوم مجله با هماهنگی کمیسیونهای حقوقی و آموزشی
10- انجام کلیه مقدمات لازم جهت دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعضاء و ارسال آن به هیئت مدیره و انجام نظر سنجی به صورت کاملا صحیح و قابل اطمینان
11- انجام کلیه امور مربوط به صدور کارت شناسائی برای اعضای کانون
12- تدوین و طبقهبندی سوالات تخصصی همکاران به همراه پاسخ کمیسیون مربوطه
13- تدوین و طبقهبندی قوانین و بخشنامههای مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق
14- ثبت و ضبط کلیه مکاتبات کمیسیون
15- ارائه گزارش از عملکرد کمیسیون به هیئت مدیره هر شش ماه یک بار